Artrose voorkomen of verlichten

Heb je last van artrose? Voorkom erger! Wist je dat er mogelijkheden zijn om deze aandoening van het gewrichtskraakbeen te stabiliseren of op tijd te voorkomen? Wanneer je er nog geen last van hebt, is het zaak dit zo te houden. Er zijn drie belangrijke ingrediënten om slijtage van gewrichten tegen te gaan:

  • Beweging
  • Gezonde voeding
  • Voedingssupplementen

Beweging
Veel mensen bewegen te weinig. Meestal weten we dat wel, maar toch doen we het niet. Zodra je beseft wat de gevolgen kunnen zijn van passief leven, kom je wel tot actie. Een half uur intensief bewegen per dag is het minimaal vereist. Overgewicht is funest voor gewrichten. Voorkom dit en is het al zo, doe je best om gewicht kwijt te raken door te sporten. Daarnaast is het aan te raden gezond te eten en voedingssupplementen te gebruiken die beschermen tegen artrose, zoals glucosamine. Het is belangrijk zo te bewegen, dat je bloed flink wordt rond gepompt in je lichaam, zodat de doorbloeding rondom de gewrichten optimaal is. Beweging moet wel gedoseerd worden. Het gaat om alle spieren en gewrichten en zeker niet het overbelasten ervan.

Gezonde voeding
Onderzoek wijst uit dat ook gezonde voeding van invloed is op het wel of niet ontwikkelen van gewrichtsslijtage. Die slijtage kun je krijgen door ongezond leven en overbelasting van gewrichten, door ouderdom of door een traumatische val. Een juist leefpatroon is van invloed op het voorkomen van artrose. Beter rook je niet en drink je geen alcohol. Zorg wel voor veel vochtinname (zonder suiker) Groene groente zijn een must! Broccoli, spinazie en andijvie bijvoorbeeld. Maar ook vruchten zoals avocado of appels zijn gezond. Naast 200 gram groente en 2 stuks fruit kun je dagelijks vette vis eten en calcium innemen.

Voedingssupplementen
Behalve beweging en gezonde voeding kun je jezelf extra beschermen met voedingssupplementen. Zorg ervoor, dat je altijd de mineralen en vitaminen in je lichaam hebt die gewrichtsslijtage tegengaan. Dit is onder meer calcium, maar het belangrijkste voedingssupplement is glucosamine. Deze natuurlijke stof stimuleert de aanmaak van proteïnevezels, die zich in de ruimtes van het kraakbeen binden en ervoor zorgen dat het kraakbeen sterk wordt en blijft. Het zorgt ervoor dat vocht vastgehouden wordt in het kraakbeen en dat hierdoor deze gewrichten soepel blijven.

Conclusie
Wie gewrichtsslijtage wil voorkomen, moet ervoor zorgen geen overgewicht te krijgen. Heb je overgewicht, val dan af door te bewegen, veel water of thee te drinken en gezond te eten. Want naast beweging is de juiste voeding belangrijk. Zorg voor gezonde groenten, fruit, vezels en vis. Daarnaast kunnen we ons lichaam helpen door de juiste voedingssupplementen tot ons te nemen. Dit betreft supplementen die speciaal van belang zijn voor de gezondheid van gewrichten. Wie zijn of haar kraakbeen soepel wil houden beweegt, eet gezond en gebruikt de juiste voedingssupplementen. Deze voedingssupplementen koop je voordelig bij glucosamine.com.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.