foodwatch: Na actie past Natrena Stevia Kristalpoeder verpakking aan

Natrena Stevia KristalpoederDouwe Egberts past na aanhoudende druk van voedselwaakhond foodwatch de verpakking van Natrena Stevia Kristalpoeder aan. De fabrikant liet dat vandaag op de website weten. De nieuwe verpakking ligt begin 2014 in de winkel.

Natrena Stevia Kristalpoeder bevat slechts 3% stevia. De overige 97% is maltodextrine, een goedkoop zoet vulmiddel gemaakt van zetmeel. Maar die hoeveelheden kan de consument niet in de ingrediëntenlijst terugvinden. Daarnaast staat er in grote letters op de voorkant van de verpakking enkel ‘Stevia’. Misleidend, vindt foodwatch samen met duizenden consumenten.

In oktober won dit product dan ook de prijs voor het meest misleidende product van 2013. Douwe Egberts nam de prijs niet in ontvangst, maar beloofde wel naar de consumenten te luisteren. Tot op heden bleef het echter stil. foodwatch besloot om extra druk uit te oefenen en startte vandaag een e-mailactie om de fabrikant over te halen. En met succes! Meike Rijksen, campagneleider bij foodwatch: “Uiteraard ben ik blij met deze beslissing van Douwe Egberts, maar het is nog afwachten hoe de nieuwe verpakking er uit zal zien. Ik zal het dan ook nauwlettend in de gaten houden”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.