Reclame tegen fastfood: I was lovin’ it

hamburgerIn de reclame tegen fastfood wordt een man van middelbare leeftijd met overgewicht in een lijkenhuis getoond met een half opgegeten hamburger in de hand. Op het einde van de reclame, waarin een vrouw om haar overleden echtgenoot huilt, komt een duidelijke cynische variant van de beroemde McDonald’s-slogan in beeld: “I was lovin’ it”. Vervolgens zegt een stem: “Hoge cholesterol, hoge bloeddruk en hartaanvallen? Eet vanavond eens vegetarisch.”

Producent van de reclamefilm is de Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM). Zij willen de aandacht vestigen op het vetrijke menu van McDonald’s, waarbij we de inwoners van Washington op het hoge sterftecijfer door hartziektes in hun stad wijzen én de hoge dichtheid van fastfoodrestaurants aan de kaak stellen.

McDonald’s vindt de reclamefilm buitensporig, misleidend en oneerlijk tegenover de klanten. McDonald’s hoopt dat de klanten dergelijke overdreven propaganda in het juiste perspectief kunnen plaatsen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.