Werknemers eten gezonder op werk

banaanGezonde producten op het werk slaan aan – Meer dan 50% van de werknemers is vaker gaan kiezen voor gezond
Ruim de helft van werkend Nederland is de afgelopen twee jaar bewuster gaan kiezen voor gezonde alternatieven op het werk. Ook biologische en maatschappelijk verantwoorde producten blijken populairder te zijn geworden. Dat blijkt uit onderzoek van Eurest, onderdeel van Compass Group Nederland.

Meer dan de helft (52,5%) van de werknemers geeft aan de afgelopen twee jaar hun eetgedrag te hebben aangepast en vaker te zijn gaan kiezen voor gezonde alternatieven. Brigitte Campfens, marketingmanager van Eurest: “Een belangrijke wens van onze gasten is de beschikbaarheid van gezonde alternatieven. Dat blijkt nu ook uit dit onderzoek. Eurest voelt zich hiervoor medeverantwoordelijk. Om onze gasten te stimuleren vaker te kiezen voor gezond, hebben we het gezondheidsprogramma Liefde voor lekker eten. Door middel van labels wordt het maken van een gezonde keuze gemakkelijker.”

“Ook hebben we een aantal keer per jaar de ‘gezonde weken’, waarin acties gepland zijn met gezonde producten. Maar ook daarbuiten proberen we gezonde producten onder de aandacht te brengen door middel van acties. Natuurlijk is er ook nog plaats voor de minder gezonde dingen, maar dan op een minder prominente plaats.”

Volgende stap: biologisch en verantwoord
Niet alleen gezonde, ook biologische en verantwoorde producten worden steeds populairder. 17,8% van de Nederlandse werknemers geeft aan dat zij de afgelopen twee jaar ook vaker is gaan kiezen voor biologische of maatschappelijk verantwoorde alternatieven op het werk. Met name op dit gebied worden de komende jaren grote veranderingen verwacht.

“Het doel van de overheid om dit jaar alle of een groot deel van de inkopen uit biologische producten te laten bestaan, sluit hierop aan,” aldus Campfens. “Hierdoor neemt de vraag bij onze klanten en gasten ook toe. Eurest speelt hierop in door het aanbieden van een volledig biologisch assortiment, als de klant dit wenst. Producten als brood, melk, beleg, verse salades en fruit kunnen wij 100% biologisch aanbieden. Waar nog geen biologisch alternatief voor bestaat, wordt dan niet in het assortiment opgenomen. Naar verwachting zullen steeds meer producenten ook biologische alternatieven gaan aanbieden. Zo kunnen we toewerken naar een assortiment met alleen biologische producten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.