Meer zin in seks door rode wijn

27 Juli 2009 door Gezonderworden Reageer op dit bericht »

Rode wijnUit onderzoek van de universiteit van de Italiaanse stad Florence blijkt dat vrouwen die dagelijks twee glazen rode wijn drinken een hoger libido hebben dan vrouwen die niet drinken. Aan het onderzoek deden 800 vrouwen in de leeftijd van vijftien tot vijftig jaar mee.

Op een schaal van twee tot 36 scoorden vrouwen met twee glazen rode wijn gemiddeld een 27,3 terwijl geheelonthouders niet verder kwamen dan 24,4 punten. De onderzoekers denken dat de oorzaak ligt aan het anti-oxyderend effect van rode wijn dat bepaalde bloedstromen in het lichaam bevordert hetgeen weer een verhoging van de seksuele lust bewerkstelligt. Om die reden hebben andere alcoholische dranken niet dit effect.

Wat het resultaat zou zijn als vrouwen meer dan twee glazen rode wijn drinken, is niet onderzocht omdat dan andere effecten als aangeschoten zijn en dronkenschap een rol gaan spelen.

Zie ook:

Gezondheidsproducten

Plaats reactie