Kinderen dikker door reclame op tv
Kinderen worden dikker door het kijken naar snackreclames op televisie. Dat is de conclusie van onderzoekers van het Amerikaanse nationale economische onderzoeksbureau (NBER). Door tv-reclame voor fastfood te verbieden vermindert het overgewicht bij Amerikaanse kinderen tussen drie en elf met 18 procent. Van de jongeren tussen twaalf en achttien is het effect merkbaar bij 14 procent.Voor het onderzoek werd het kijkgedrag van bijna 13.000 kinderen op wekelijkse basis bijgehouden. De resultaten werden vorige maand in het "Journal of law and economics" gepubliceerd.

0 Reacties:
- Plaats een reactie
De informatie dient ter indicatie, raadpleeg altijd een medisch specialist. disclaimer