Dieet helpt bij ADHD bij kinderen

10 July 2008 door Gezonderworden Reageer op dit bericht »

DieetEen speciaal dieet zorgt bij kinderen met ADHD dat het gedrag verbetert. Dat blijkt uit onderzoek van het ADHD Research Centrum.

Volgens onderzoekster Pelsser zorgt een speciaal dieet van vijf weken bij ruim de helft van de kinderen voor een gedragsverbetering. Suiker en kleurstoffen, waarvan iedereen denkt dat die voor ADHD zorgen, blijken niet schadelijk voor ADHD-kinderen.

Volgens Pelsser moeten kinderen met ADHD juist oppassen met druiven, ei, zuivel, pindakaas, tomaten, vanille, smaakversterkers en vis.

Aan ouders wordt ten strengste afgeraden om zelf te gaan experimenteren met voeding en diëten: daarvoor is de hele materie te complex! Voorkomen moet worden dat kinderen ten onrechte langdurig op dieet worden gezet.

Meer informatie over het onderzoek staat op de website van het ADHD Research Centrum.

Zie ook:

1 reactie

  1. geert says:

    waarom wel visolie en in het dieet geen vis bij kinderen met adhd

Laat een reactie achter