Veel mensen denken dat veel water drinken goed is voor de huid, dat het lichaam aan de binnenkant wordt gereinigd en dat het helpt bij afvallen, maar nu roepen twee Amerikaanse wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania dat hier helemaal geen bewijs voor is. Het enige waar het drinken van veel water goed voor is, is tegen een kater.
Volgens de onderzoekers is het een misvatting die is gebaseerd op een oud onderzoek uit 1945. In dit onderzoek werd gezegd dat het drinken van acht glazen water per dag gezond is.
Zie ook: