Gezond eten heeft de toekomst

Consumenten willen over tien jaar massaal eerlijker en beter voedsel. Dus geen kip die helemaal doorgefokt is op de productie van vlees, maar een goed smakend product dat de tijd heeft gehad om zich te ontwikkelen. Dat zei foodconsultant Anneke Ammerlaan dinsdag tijdens het congres ‘De markt voor Food & Health & Retail’ dat in Soestduinen werd gehouden.

Ammerlaan schetste een toekomstbeeld waar ze nu al de voortekenen van ziet. ,,Het zijn ontwikkelingen die het gedrag gaan beïnvloeden. Nu is er nog een kleine voorlopersgroep die zo naar voeding kijkt.”

Gezondheid van het eten moet volgens Ammerlaan straks niet meer in toevoegingen van allerlei vitamines zitten, maar in het product zelf. Ze denkt dat consumenten daarom in de komende tien jaar een andere houding aannemen. Dit proces komt tot stand doordat mensen elementen overnemen uit hypes die dan langzamerhand voet aan de grond krijgen. ,,Een trend duurt minstens tien jaar, een hype hooguit twee of drie seizoenen.”

Lees verder bij het Nederlands Dagblad

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.